Bestelproces

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

1. U bent aangekomen in de webwinkel www.galantha.nl. De webwinkel is verdeeld in 3 categorieën producten, LEEF!, WOON! en WERK!. Als u op één van de 3 categorieën klikt, ziet u in eerste instantie de productgroepen (vierkante blokjes met een voorbeeldfoto van een product, met bovenin een zwarte balk). Klikt u vervolgens op de productgroepen, dan worden de producten getoond (vierkante blokjes met een foto van het product) die onder de productgroep horen.
2. Alvorens het bestelproces in te gaan is het aan te raden de rubrieken Privacy, Algemene Voorwaarden en Verzendkosten in de zwarte balk onderin de webwinkel te lezen. Bovendien kunt u de informatie lezen onder het kopje Contact, dat u kunt aanklikken in de oranje balk bovenin de webwinkel.
3. U wilt een product bestellen. Kies een Categorie, vervolgens een Productgroep, en klik tenslotte op het product dat u wilt bestellen. Wees er op bedacht, dat u soms van een product diverse typen kunt bestellen. Bijv. u klikt op de productgroep kleerhangers, waarna u het product broekhanger ziet. Via het blauw omlijnde vakje in het midden van de pagina kunt u van type veranderen, en kunt u kiezen voor rokhanger, riemhanger, T-shirthanger en stropdashanger.
4. U wisselt van type in het blauw omlijnde vakje, en kiest voor de stropdashanger die u wilt kopen. Vervolgens drukt u direct onder het blauw omlijnde vakje op In winkelwagen. Als u besluit de stropdashanger niet te kopen, drukt u op het zwarte balkje Verwijderen. Als u nog een product wilt gaan bestellen drukt u op het zwarte balkje Verder winkelen. Als u het bestelproces wilt afronden, drukt u op het zwarte balkje Volgende.
5. Let u er overigens op dat er soms een minimum aantal producten vermeld staat voor een bestelling. Dit is om de verzendkosten in verhouding tot de bestelling te laten zijn. Als u toch besluit om een kleiner aantal te bestellen kan het zijn dat u gevraagd wordt om een extra bijdrage in de verzendkosten.
6. U bent nu aangekomen op de Adrespagina waarop u eerst uw naam, telefoonnnummer, emailadres en een wachtwoord voor uw klantpagina invult. Daarna vult u een factuuradres en een verzendadres in. Deze kunnen verschillen! Het factuuradres wordt in de praktijk heel weinig gebruikt, omdat de factuur na een geslaagde bestelprocedure direct door de webwinkel naar het opgegeven emailadres van de klant gestuurd wordt. Er vindt in principe geen nazending per post plaats. 
7. Het gebeurt wel eens dat een klant een andere factuur dan die gegenereerd door de webwinkel vraagt, omdat men denkt dat de webwinkelfactuur niet door de Belastingdienst wordt geaccepteerd. Ook deze facturen sturen we dan per email toe. NB: Wij hechten er aan te benadrukken dat de door de webwinkel gegenereerde factuur altijd door de Belastingdienst geaccepteerd wordt.
8. Het verzendadres is het adres waarnaar de bestelling gestuurd wordt. Eventuele afleverinstructies kunnen door de klant onder Opmerkingen worden ingevuld. Wij proberen daar zo veel mogelijk rekening mee te houden. Overigens staat op de factuur die door de webwinkel automatisch naar de klant wordt gestuurd ook een mededeling dat de klant contact opneemt met www.galantha.nl, om een goede aflevering te waarborgen.
9. Het vakje Ik accepteer de algemene voorwaarden dient aangeklikt te zijn, anders gaat de bestelprocedure niet verder.
10. Vervolgens klikt u op Volgende, en komt op de pagina met het Overzicht en de Adressen. U klikt weer op Volgende, als u vastgesteld heeft dat alle informatie klopt.
11. U bent nu op de pagina waarop u kunt kiezen welke betaalmethode u prefereert. U kunt kiezen voor Factuur en voor betalen met iDeal. Als u voor Factuur kiest, drukt u op bevestigen en is het bestelproces afgerond. Kiest u voor iDeal, dan gaat u de bankomgeving in voor de betaling.